Spread The Love - kaellaaaa's

Advertisement

Spread The Love

 


Assalammualaikum | Spread The Love


Alhamdulillah, Alhamdulillah, Alhamdulillah. Kadang-kadang lupa ucap syukur dengan Allah sedangkan Allah dah bagi macam-macam dengan kita πŸ’›

Rasanya lama tak munculkan diri dekat blog, rasa rindu, rasa sedih, risau pun ada. Bukan sebab apa, sebab rasanya lupa dah cara menaip dengan betul. Allahu, betul-betul kena banyak baikkan diri dan penulisan. 

Alhamdulillah, syukur. Allah permudahkan urusan kemarin πŸ’›, selalu doa minta yang baik-baik dan jumpa dengan orang yang baik-baik. Alhamdulillah segala puji bagi Allah, jumpa yang baik-baik seperti doa yang diminta dengan Allah.

sedih πŸ˜₯

sebab apa? sebab kebelakangan ni tengok berita banjir sana sini rasa macam, "Ya Allah, aku nak terbang pergi sana bantu orang yang memerlukan". Kalaulah semudah kata. Berada dikejauhan hanya mampu membantu dari kejauhan dan berdoa agar semua selamat hendaknya. 

why Spread The Love ?

sebab, kebelangan ni banyak sangat penyebaran busuk hati sana sini. Penat untuk ambik tahu, tapi bila buka social media, terlalu maka terus terbaca tanpa sengaja. Betullah kata pujangga ;  adab mencerminkan diri kita siapa. Kalau nak jadi baik, jagalah adab. 

cemuhan, kebencian, kemarahan. Semuanya tersebar mudah pada waktu kini, mudah disebarkan. Kita pula ? Mudahnya menunding jari tanpa membaca keseluruh kisah. 

sebarkan kecintaan, bukan kebenciaan. Kebenciaan malah merosakkan hubungan, merosakkan silaturrahim, merosakkan jiwa-jiwa. Jangan! Jangan jadi seperti ini. 

Post a Comment

2 Comments

  1. alhamdulillah...dgn hidup kita yg serba cukup ni, alhamdulillah dgn kesihatan tubuh badan... syukur alhamdulillah.... sedih sgt tgk mangsa2 banjir ni kan? memang kalau semudah itu..laju sampai dah kot but its not easy, so hanya bantu mana yg termampu & selebihnya... doa x putus moga mereka tabah, kuat & redha menghadapi dugaan ini, moga smeua urusan mereka dipermudahka & moga mereka sentiasa dilindungi Allah....aamiin.

    ReplyDelete
  2. Bagus tu kena sebarkan cinta kpd mereka yg memerlukan.

    ReplyDelete