5 ways how I deal with my “stress” - kaellaaaa's

Advertisement

5 ways how I deal with my “stress”


Assalammualaikum

Let say hi, semua orang mesti ada masalah, tiada orang yang tiada masalahnya, mesti ada even pun sikit masalahnya tu, kan ? kalau yang banyak tu fuhh hanya Allah yang tahu betapa sabarnya dia dengan masalah yang dia hadapi tu. Tapi jangan risau, semua masalah yang kita hadapi tu mesti ada jalan penyelesaiannya, kan ? tiada masalah yang tiada jalan keluarnya, mesti ada. Cumanya, bergantung dengan kita sajalah, sama ada nak selesaikan masalah itu atau sebaliknya. Depends. First off all memanglah kena berbalik kan diri kepada yang satu, one and only my love of heart Allah s.w.t tapi mesti ada benda yang lain korang akan buat selain daripada tu kan ?

First, I eat a lot of food

Haa saya kalau stress memang akan cari makanan, tak kesahlah makanan berat, ringan atau sederhana, yang penting saya dapat makan. Kalau boleh makan sampai perut nak pecah pun ada. Bila dah kenyang tu ok berhenti sekejap, 5 minit lepas tu hah mulalah saya cari lagi makanan apa yang boleh di makan. Asal ada, oke saya makan. Beside, who cares if I getting fat ? hehehehe . well, orang kata perempuan dengan makanan berpisah tiada, orang kata la.

Second, dengar lagu sekuat yang boleh

Benda ni tak sah kalau tak buat, mesti akan buat punya, kalau stress tu datang hah mulalah cari headphones, pasang dekat telinga, okey, dah boleh full volume. Lepastu layan perasaan yang ntah apa-apa. Kalau boleh orang sebelah pun boleh dengar sekali lagu yang saya layan, kalau layan lagu slow-slow takpe bolehlah dia senyum manis dengan saya, ni tak dengar lagu yang melalak sana sini ntah apa tengok orang sebelah pun macam nak taknak je senyum hehehe *sorry aunt / uncle stress la katakana*

Third, marah orang tak tentu pasal

Okey ni saya memang tak boleh tahan, kalau dah stress sangat semua orang yang dekat dengan saya, saya marah. Kesian. So kalau dah Nampak muka saya dah ketat semacam macam harimau tengah lapar,  dipersilakan duduk jauh-jauh kang kene marah kang kecik hati pula, dah la saya tak pandai nak pujuk orang *tangan ke bahu mata ke atas* phew  I admit marah saya bila stress sangat lain dari marah dengan mood yang biasa, mungkin boleh kalahkan harimau kot hehe

Keep talking the same things sampai mulut penat

Funny right ? pernah tak jumpa orang macam saya ? kalau stress saya akan cakap topik yang sama sampai saya rasa “okey, dah boleh diam sebab dah tak stress dah”. Sampai orang dah boleh hafal kot apa saya nak cakap hahahaha sebab asyik ulang benda yang sama, dari mula stress sampailah tak stress, sebab well you know, mulut saya akan mula bergabung dengan perasaan, so tu yang tak boleh nak diam tu, asyik nak membebel je *kesian dekat bakal suami nanti kalau saya stress, habis pedih telinga kene bebel* sampai once saya pernah stress dekat tempat awam, so adalah sorang ni duk tepi, masa tu tengah stress, boleh pula saya cerita dengan dia, dahtu cerita yang sama dari awal sampai habis, dah habis cerita saya ulang lagi cerita balik dekat dia, sampai last-last tersedar dekat diri, “alamak, malu pula nak release stress dekat orang yang tak kena kenal”. Tapi dia dengan selamba layan juga stress saya masa tu, hehe

Duduk meja makan main game sambil nangis

Kalau tengah stress dekat rumah kadang tak tahu nak buat apa, saya on laptop okey bolehlah main game apa yang ada pastu sambil nangis, sampai member pernah tegur “weh, game masak pizza je kot, apesal sedih sangat sampai nangis ni?”. See ? saya pun tak tahu kenapa, bila main game nak release stress tu saya suka nangis, dah la nangis pastu main game pula tu, so korang jangan hairanlah kalau Nampak saya main game sambil nangis padahal game masak pizza je, heheh
Well se, semua orang ada cara tersendiri macam mana dia nak release stress dia, kan ? lain orang lain gayanya, kita tak tahu, kot2 ada yang lagi teruk dari saya ni kan ? kita tak tahu, dalam diam. Hehehe

 so kalau korang nak release stress macam mana pula ?



Post a Comment

0 Comments