BELAJAR DENGAN YOUTUBE - kaellaaaa's

Advertisement

BELAJAR DENGAN YOUTUBE



ASSALAMMUALAIKUM

So lately ni, aku lebih banyak bagikan masa dengan photoshop, sebab nak study cara edit pro aku sanggup download banyak video dekat laptop semata-mata nak study cara pro edit gambar. Tapi end up aku sakit hati sendiri sebab apa dia cakap pun aku tak faham, dah aku download bahasa dia sepanyol memang satu benda pun aku tak faham. Tapi tu sesetengah video je, yang lain bahasa English, nasib baik ada kalau tak memanjang aku takkan faham apa dia ajar.

So aku dengan semangat yang membara ni dalam hati cakap ‘’lepas ni bolehlah edit gambar lelawa, yeayyy’’. Lepastu aku buka satu video while buka photoshop juga, aku try la edit cara yang dia ajar. Tapi , tapi , arghhhh! Satu benda pun tak jadi, dah edit separuh jalan bila dia buat benda yang aku tak tahu dari mana dia copy paste apa semua, hah mulalah gambar yang aku edit tu jadi macam-macam, jadi orang minyak la, jadi orang bedak sejuk la, orang muka lawa jadi buruk sebelah muka, orang warna muka putih dah tetiba jadi hitam, kuning, hijau apa semua, urghh! End up aku delete balik apa yang aku edit tu, pastu aku tutup photoshop lepastu aku dah tak buka dah, sakit hati punya pasal *gelak sakit hati*

Ending dia,jangan nak belajar dengan encik youtube je.Kita study kena combine banyak benda, jangan tertumpu dengan satu benda je, last-last memang takkan jadi ah kalau study dekat satu benda je, nanti hah merana macam aku, satu benda apa tah tak jadi. Otak kita ni sebenarnya takdelah pro sangat, tapi depends dengan orang tu sendiri, kalau dia tu pro sekali tengok je dah boleh buat, untunglah dia. Tapi kalau dah otak dia sebijik macam aku, hmm alamatnya kena berguru dengan orang pro la macamni. Sebab kalau tak berguru dengan orang sampai bila takkan pandai, sampai bilalah simpan kebodohan tu yang sebenarnya boleh dibendung. Jangan asyik nak jadi macam katak di bawah tempurung, benda apa yang jadi di luar dia langsung tak tahu, sebab malas.


p/s ; anyone who know how to edit photo with photoshop very well, bolehlah email, tweet, face me throw book, shot me some instagram picture or leave your comment right down, thankyou, I really appreciate it.

Twitter : @adziellaaaa
Facebook : noradziella dye
Instagram : @kaellaaaaa


Assif. Assalammualaikum

Post a Comment

0 Comments